Ozren Outdoor

A+ R A-

DH spust niz Gostilj

Staza br.6 DH spust niz Gostilj
Doboj – Okolišta - Gostilj – Tekućica – Suvo Polje - Preslica – G. Jezero - Doboj

Preuzmite stazu u GPX formatu

Kraći opis staze

Start iz Doboja, pravac Ozren, nakon što pređemo rijeku Bosnu posle mosta skrenemo desno pa vozimo 2 km do table Preslica 9,5 km gdje skrenemo lijevo i prolazimo ispod pruge kroz podvožnjak. Vozimo glavnom cestom prema izletištu Preslica, pa se nakon 7.km na triangli odvojimo desno – pravac Kraljica, Okolišta. Spustimo se nekih 500 m do groblja u selu Striježevica gdje na špicu ispred groblja idemo lijevo i penjemo nekih 10tak kilomatara na plato Okolišta asfaltnim putem. Sa Okolišta se odvojimo lijevo na makadamski put prema Ostravici, pa kratko zatim opet lijevo u pravcu Gostilja. Nakon Okolišta i jednog kilometra vožnje, počinje spust do Gostilja širokim makadamskim putem a zatim i kraćom sekcijom asfaltnim uskim putem. Svo vrijeme pratite turističku signalizaciju za Gostilj! U podnožja Gostilja idete lijevo pa odmah desno do kote G a zatim pratite široku šumsku stazu ka vrhu. Kada izbijete iz šume dalje idete utabanom stazom preko goleti odakle ubrzo ugledate 13 m visok krst. Od kote G do krsta kombinujete pješačenje i vožnju. Uspon je u svakom slučaju prilično naporan, a sam vrh Gostilja je na 773 metra nadmorske visine.

DH spust niz Gostilj

Sa vrha Gostilja, zapadnim obroncima, spuštate se samo uz dobre kočnice, sigurnu tehniku i dosta smjelosti. Za ovu dionicu vam ipak treba vodič. Spust jednim dijelom prati markiranu planinarsku stazu, a dalje ide sve do sela Tekućica niz Krušičku rijeku. Na koti 01 skrenemo lijevo odakle vozimo do kote 02 koja se nalazi na par stotina metara iznad crkve Sv. Petke u Tekućici u pravcu Preslice. Od kote 02 gdje opet skrenemo lijevo, vozimo nekih 200 m, pređemo Duboki potok pa se držimo najšireg puta koji vodi na Preslicu. Na Preslicu ulazimo pored betonskog fudbalskog igrališta koje nam dolazi sa desne strane i odmah zatim vidimo ulaznu rampu ”Poučne staze”. Napravili smo krug obilaska Preslice asfaltiranom stazom a zatim nazad prema ulazu na ”Poučnu stazu” odakle se kroz šumu spustimo do Goranskog jezera. Nakon predaha na jezeru nastavljamo niz Jošavički potok do izlaza na asfalt gdje idemo lijevo. Popnemo se na vrh sela Lipac, pa spustom do pasarele što je zapravo ulaz u Doboj.

OPREZ!

Ova staza je znatno više zahtjevna po pitanju kondicione i naročito tehničke spremnosti vozača, jednako kao i tehničkih karakteristika bicikla. Imajte na umu  da se sa vrha Gostilja spuštate gotovo strmoglavce po neuređenoj DH stazi. Preporučuje se isključivo najiskusnijim vozačima koji su željni visoke doze adrenalina. Ukoliko ne spadata u takve, sa kote G produžite pravo kroz šumu, uskoro prolazite ranč ”Pešino kalilo” na lijevoj strani pa niz Boljanić, pored crkve Sv. Trojice pravo izlazite na glavnu cestu za Doboj, skrenite lijevo pa nazad asfaltom do kote 02.

Odmorišta

Agroturizam Spasojević, Okolišta, Kod Stojana, Pešino kalilo, SRC Preslica, Poučna staza, Goransko jezero, restoran Nacionalna kuća.

Administrator

Mit dieser Seite, die allen Naturfreunden, vor allem möglichen Besuchern gewidmet ist, wollen wir Erlebnisse und Abenteuer, Beisammensein und Emotionen, Naturschönheiten und Gastfreundschaft der Menschen aus der Doboj-Region und des Gebirges Ozren  vorstellen. Attraktive Angebote des Aufenthaltes auf diesem Gebirge sowie Preise und alle zusätzlichen Informationen sind in vier Sprachen erhältlich: Serbisch, Italienisch, Deutsch und Englisch. Kontaktieren Sie uns!